Czy warto zintegrować system CRM z programem ERP?

Oczywiście! Jest bardzo wiele ważnych powodów, dla których zdecydowanie warto pomyśleć o inetgracji systemów CRM i ERP. Wiadomo, że proces integracji nie jest prosty i wiąże się z dodatkowym wydatkiem, natomiast poniżej przedstawiono najistotniejsze powody, dla których klienci decydują się na integrowanie obydwu programów:

  1. CRM – czyli system do zarządzania relacjami z Klientami to program, w którym są przechowywane dane kontrahentów. Tak samo jak w programie ERP. Warto zadbać aby obie bazy były zintegrowane, tak aby użytkownik nie przepisywał ręcznie danych klientów. Analogicznie wygląda to w przypadku produktów. W obydwu systemach mamy te same dane więc warto jest aby były systematycznie aktualizowane zarówno w CRM jak i ERP.
  2. Pełna historia kontrahenta. Dzięki integracji w systemie CRM będziemy mieli dostęp nie tylko do danych „crmowych” ale także do zapisów księgowych. Tak więc za pomocą jednego kliknięcia możemy otrzymać raport przedwizytowy, w którym użytkownik programu CRM będzie miał dostęp do przeterminowanych faktur, informacji o produktach, które zamawia czy porównanie sprzedaży w określonym okresie czasu.
  3. Pełna ścieżka sprzedażowa – dzięki integracji wygrane oferty nie będą ręcznie „wklepywane” do systemu ERP. Integracja umożliwia przenoszenie zamówień z CRM do programu handlowego, bez pomyłek i znacznie szybciej niż ręcznie wprowadzanie danych.
  4. Mobilny dostęp do danych. Większość systemów ERP nie ma mobilnego inteefejsu. Na pomoc może przyjść mobilny system CRM. Jest to sposób na udostępnienie wybranych danych w aplikacji mobilnej.

Podsumowując integracja obydwu systemów przynosi szereg wymiernych korzyści, więc warto zastanowić się na wyborem systemu CRM, który może być zintegrowany z programem ERP obecnie używanym w firmie.

Inne artykuły:

Korzyści wynikające z wdrożenie systemu CRM